ElevenLabs, startup założony przez Mateusza Staniszewskiego i Piotra Dąbrowskiego, w ciągu zaledwie trzech lat zrewolucjonizował świat generowania głosu za pomocą sztucznej inteligencji. W 2024 roku, wartość firmy przekroczyła imponujący pułap jednego miliarda dolarów, czyniąc ten startup AI jednym z czołowych na świecie.
Początki i rozwój
Historia ElevenLabs rozpoczyna się w 2022 roku, kiedy to Piotr Dąbkowski, były inżynier uczenia maszynowego z Google, i Mateusz Staniszewski, specjalista ds. strategii wdrożeniowej w Palantir, postanowili zrewolucjonizować świat dubbingu. Inspiracją dla ich projektu stało się oglądanie niewłaściwie dubbingowanych amerykańskich filmów. W rezultacie stworzyli oni narzędzie, które to zmienia, otwierając nowe możliwości w branży audio.
Ekspansja i partnerstwa
ElevenLabs dynamicznie rozszerzyło swoją obecność w wielu sektorach, od wydawnictwa po media i rozrywkę. Współpraca z renomowanymi firmami jak Storytel, The Washington Post czy Paradox Interactive świadczy o rozległej sieci i wpływie firmy na globalnym rynku.
ElevenLabs nie ustaje w innowacjach. W 2024 roku firma ma zamiar wprowadzić szereg nowych produktów, w tym Dubbing Studio, które umożliwi automatyczny dubbing całych filmów (dotąd było możliwe dubbingowanie tylko fragmentów) w 29 językach z zachowaniem oryginalnej barwy głosu.
Dodatkowo ElevenLabs planuje wprowadzenie innowacyjnego modelu zarabiania na sklonowanych głosach dostępnych w Voice Library. Jeśli stworzysz ciekawą barwę głosu, która będzie wykorzystywana przez innych, dostaniesz za to wynagrodzenie na zasadzie prowizji.
Dodatkowo startup niebawem wypuści aplikację mobilną, która umożliwi błyskawiczną konwersję tekstu i stron www na dźwięk.
Słowa współzałożycieli

Piotr Dąbkowski podkreśla zaangażowanie zespołu i wpływ nowego finansowania na dalszy rozwój technologii:
Zaangażowanie naszego zespołu wywarło już trwały wpływ na sztuczną inteligencję głosową. Nowe finansowanie pozwala nam podejmować jeszcze większe wyzwania i skupiać się na utrzymaniu przewagi nad konkurencją w zakresie badań i rozwoju produktów
Piotr Dąbkowski
Mati Staniszewski natomiast zwraca uwagę na ambicje firmy, mające na celu przełamanie barier językowych i komunikacyjnych, aby dostarczać treści w różnych językach i głosach:
Nasza ambicja pozostaje taka sama – zmienić sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z treścią, przełamując bariery językowe i komunikacyjne. Tworzymy najnowocześniejsze technologie, aby udostępniać treści w różnych językach i brzmieniach, aby umożliwić każdemu dostęp do ważnych informacji i treści. Nasz dotychczasowy postęp jest świadectwem oddania zespołu i inwestorów i chociaż to dopiero początek naszej podróży, razem pomagamy kształtować przyszłość dostępności i komunikacji
Mati Staniszewski
Podsumowanie
Sukces ElevenLabs to dowód na to, że polskie firmy mogą odgrywać kluczową rolę na arenie światowej AI. Innowacyjne podejście, dynamiczny rozwój i silne partnerstwa czynią ElevenLabs pionierem w dziedzinie sztucznej inteligencji głosowej, otwierającym nowe horyzonty dla przyszłości komunikacji.
Komentarze
Jedna odpowiedź do „ElevenLabs warte milion dolarów oraz nowe produkty”
[…] głosów, zbliżonych do naturalnej mowy. Wejście na rynek tego polskiego startupu kompletnie zrewolucjonizowało rynek głosów AI. Platforma posiada szeroki wybór ponad 70 głosów w 29 językach, w tym bogatą […]